Так сталося, що я був змушений відвідати сайт Укрпошти. Дуже радий тому факту, що ця установа дбає про своє добре ім'я в Інтернеті та намагається йти в ногу з часом. Створено новий сайт з цікавим підходом до дизайну. Тепер виникає потреба перенаправити користувачів на новий портал. От тепер ми і поговоримо, як це не варто робити на прикладі Укрпошти.
Я не дизайнер, і розглядаю цю проблему, як звичайний пересічний користувач. Хочу поговорити про зручність в користуванні і таке зараз популярне слово, як юзабіліті. Слід наголосити, що сайт відкривався на планшеті. Перше, до чого додумалися розробники, показати модальне вікно з пропозицією відвідати новий сайт, ну приблизно такою:
Для більшості користувачів цієї інформації більш, ніж достатньо. З точки зору користувача, якщо немає бажання або потреби переходити на новий сайт, достатньо натиснути хрестик, закривши вікно, та працювати далі. Але розробники приймають за аксіому те, що всі користувачі тупі, з першого разу до них не дійде ця сакральна таємниця. Тому при переході на будь-яку іншу сторінку з наполегливістю буде з'являтися це вікно знову і знову. Якщо я відразу не перейшов на нову версію, це означає, що цього не потрібно! І щоразу закривати на планшеті ці заманювання, поцілюючи в інші посилання, є напрочуд цікавим заняттям. При цьому новий сайт некоректно відображує сторінки для планшетних комп'ютерів, точніше, взагалі не відображує, наприклад, адреси відділень. Тому це викликає величезне роздратування та небажання в принципі користуватися а ні сайтом, а ні самими послугами Укрпошти .
Чому ця установа так ненавидить своїх клієнтів? На тижні мені довелося відправити посилку, виникло враження, що з радянських часів абсолютно нічого не змінилося. Відстояв двічі в черзі, заповнив кілька бланків власноруч, за їх вимогами посилка має бути саме в певній коробці, а не в якійсь своїй. Аналогічно при отриманні. Одержувач має розписатися про отримання посилки та її цілісність, ще навіть не бачачи її й не маючи змоги перевірити цю саму цілісність! За давньою традицією, заповнити папірець, де вказати паспортні дані та місце реєстрації! Показати паспорт чи будь який інший документ, що засвідчує особу - то логічно. Але навіщо Укрпошті знати моє місце реєстрації?
Зазвичай я користуюся послугами іншої організації. Щоб уникнути звинувачень в рекламі, не буду називати її. Так от там для відправлення бандеролі чи посилки достатньо назвати свій номер телефону (в тому числі отримувача) та розписатися на щойно надрукованому бланку. Все це займає півтори хвилини максимум у порівнянні з півгодиною на Укрпошті.
Шкода, що Укрпошта робить все можливе, щоб її головними клієнтами були лише бабусі, які приходять отримувати пенсію.
Під кінець хотів запропонувати пісню про пошту Росії:
Немає коментарів :
Дописати коментар